מה זה ורוד לבן עם טעם של ילדו•ת

בתור ילדה, אחד הממתקים שהכי אהבתי היה ממתק הקוקוס בורוד לבן. הרבה מים זרמו בירקון מאז והחטיף הזה קצת נעלם, הטעם שלי השתנה ומגוון הממתקים בארץ הלך וגדל (איפה הימים שבהם ניתן היה למצוא רק ממתק קוקוס, אגוזי ופסק זמן).



למעשה כשהגעתי למתכון הזה לא העליתי כלל על דעתי שהתוצאה שתתקבל תהיה זהה לאותו ממתק נשכח, הצבע ופשטות ההכנה הם אלו שמשכו אותי. בכלל, האתר שבו מצאתי את המתכון הוא חגיגה של צבע לעיניים. ורוד, ספרינקלרז, ושאר סוכריות צבעוניות הם מהדברים המועדפים על הת׳ר כותבת הבלוג, הצילומים הם תאווה לעין, והייתי מאוד קרובה להתחיל ללקק ולרחרח את המסך אבל הסתפקתי פשוט בלהזיל ריר.

המתכון מובא כלשונו בתרגום לעברית פשוט כי לא היה זקוק לשום מקצה שיפורים.


המצרכים הדרושים:

1/2 4 כוסות קוקוס טחון
1/2 3 כוסות אבקת סוכר
פחית חלב מרוכז ממותק
צבע מאכל בג׳ל בצבע ורוד או אדום

הוראות הכנה:

ערבבו את כל המצרכים פרט לצבע המאכל בקערה גדולה (הת׳ר המליצה לותר מראש על כף העץ וללכת ישר על לישה ביד.  אני ניסיתי להתחכם אבל זה לא הלך לי במיוחד. אין ספק שזה דביק ומלכלך אבל בסופו של מאבק ביני לבין העיסה, העיסה ניצחה ולשתי אותה ביד).  חלקו את התערובת לשניים, צבעו חצי אחד לורוד (שימו טיפת ג׳ל בהתחלה, אם יוצא בהיר מדי אפשר להוסיף עד להגעת הצבע הרצוי. לחזור אחורה לא ניתן).

רפדו תבנית בגודל 20*20 בדף אפיה ופזרו עליו מעט אבקת סוכר. את החצי הלא צבוע הדקו היטב לתחתית ומעליו הניחו את החלק הצבוע והדקו היטב.  יש לקרר היטב עד שיציב (אני קיצרתי קצת תהליכים ודחפתי את התבנית לפריזר עד להתייצבות) ואז ניתן לחתוך לקוביות קטנות.


הערות:

מאחר והתוצאה ממש מתוקה מספיקים ביס, שניים כדי להתענג עליה.
ניתן לזרות אבקת סוכר גם מעל כפי שניתן לראות בתמונה שלי.
מומלץ לשמור במקרר ולהוציא כעשר דקות לפני ההגשה.



הממתק הוגש אצלנו בסיום ארוחת החג ביחד עם הדובשניות שהכנתי גם כן ונחל הצלחה רבה אצל אחי הקטן.

אז אם אתם מחפשים רעיון למתנה אכילה, צבעונית ומתוקה, או כיבוד מקורי ליום הולדת, לכו על זה ובדרך תתענגו על טיפת נוסטלגיה*.


*כמובן בתוקף רק אם אתם בני 30+

תגובות

  1. ווואי נראה סוף הדרך !! תכיני לי שכית הפתעה כזו...

    השבמחק
  2. וואי איזה טעים הדבר הזה!! גמאני אהבתי בילדות ועדיין אוהבת *~*
    יאמייי

    השבמחק
  3. וואי מדהים, את פשוט תותחית!!

    השבמחק
  4. תגידי, המתכון יעבוד גם אם אפחית קצת את כמות אבקת הסוכר?
    אולי יצא פחות מתוק ואז אוכל לאכול יותר ;)
    (מעוד מכורה לממתק הורוד הזה..)

    השבמחק
    תשובות
    1. באמת שלא ניסיתי עם פחות אבקת סוכר וכבר הכנתי כמה פעמים את המתכון הזה. אני חוששת שזה יפר את האיזון בין הרכיבים שהם ממש מעטים כמו ששמת לב :-) את יכולה לנסות להפחית אולי בחצי כוס וכמובן לספר לי איך יצא.
      תודה שהגבת.

      מחק
    2. תודה על התשובה :)
      אנסה (לא בקרוב... נראה לי מתאים למשלוחי מנות...)

      מחק

הוסף רשומת תגובה