טראפלס בהפרעה

ימים משונים עברו על כוחותינו.  חופשות החגים המשולבות עם סופי השבוע שיבשו לי את השעון הפנימי (שני הרגיש כמו שבת, רביעי כמו ראשון) ורק החזקתי אצבעות שיגמרו כבר. להלן יומן מסע.



בשבת היינו עסוקות בעיקר בחיפושים אחרי דברים אבודים. הנסיכה טרחה קשות לספק לי תעסוקה כשברוב כשרונה הצליחה לאבד את לפטופ הצעצוע שלה בעת ביקור הדודן שלה שהיה מאושפז באותה עת (לקטנטן שלום והוא כבר שוחרר), נאלצתי לעבור בין מחלקות הילדים השונות ולבקש מאחיות נרגזות (שלא הבינו מאיפה נפלתי עליהן ומה לכל השדים והרוחות אני משקיעה זמן רב כל כך בחיפוש אחר משחק) לכרוז במחלקה ולחפש לפטופ צעצוע סגול צהוב שמחובר לו עכבר, לא פחות ולא יותר.  התמזל מזלנו וכבר במחלקה השניה האבדה נמצאה.  מאוחר יותר בערב כשיצאנו לסיבוב בעיר קצת להתרענן, הגברת הצעירה השאירה את בקבוק השתיה שלה (בקבוק ברבי שאי אפשר בשום פנים ואופן לחיות בלעדיו לדבריה) באחד המקומות שביקרנו בהם.  למודת נסיון וחדורת מוטיבציה ומטרה, הנסיכה הציעה לשחזר את כל צעדינו עד למציאת האבדה.  לשמחתי הרבה הבקבוק נמצא בחנות האחרונה אליה נכנסנו (במסגרת ההרגל המגונה של הנסיכה להיכנס לשירותים בכל מקום שכף רגלנו דורכת בו, אולי יום אחד יהיה מדריך הנסיכה לתאי שירותים ברחבי ישראל, שווה רכישה אה?) ולא היינו צריכות להמשיך לשאר המקומות.


ביום ראשון ערב שמחת תורה הייתי אחראית להכנת הקינוח לארוחת החג.  תכננתי לאפות פאי אגסים בקרם שקדים, מה שממש לא מומלץ לעשות לנוכח העובדה שכשהתחלתי להוציא את המצרכים גיליתי שחסרים לי הרכיבים העיקריים, אז החלטתי לאלתר ולהכין קינוחים אישיים בצנצנות.  בסופו של דבר מה שיצא זה גרסא מהירה לפודינג שוקולד לבן שמעליו בננות מקורמלות, עליהן קוביות עוגיות קינמון ומעל הכל עננת קצפת ממותקת קלות (מצטערת, אין תמונות, הייתי כל כך מותשת מההכנות).  הנסיכה גילתה אחריות והחליטה להעסיק את עצמה בתור הטועמת הראשית ולבדוק כל שכבה כדי לוודא שאמא לא תרעיל אף אחד במשפחה.  בהתחשב בכך שדברים רבים השתבשו במהלך ההכנה (הפודינג לא הסמיך מספיק, במהלך המזיגה שלו לצנצנות חלק ממנו נשפך לכל עבר ואפיתי יותר מדי את העוגיות) אני יכולה לשער שהוא היה די מוצלח אם לשפוט על פי המהירות שבה אחים שלי חיסלו אותו, למרות שבמחשבה שניה...


ביום שני, שמחת תורה, בדרכנו לבית הכנסת תפס אותנו גשם שוטף (היורה או לא היורה, זאת השאלה) ונאלצנו למצוא מחסה מפניו למספר דקות.  לא אלאה אתכם יותר מדי, רק אספר שבסביבות אחת עשרה בבית הכנסת הבירות, משקאות האנרגיה והוודקה החלו לצאת, איפשהו על פני הגלובוס כבר היה חמש אחרי הצהריים מה שמבחינתי היווה לגיטימציה מספקת להתחיל לשתות. כשחזרנו הביתה, הירושלמי (שגם ידוע בתור אחי) ביקש שאכין לו משהו מתוק כדי להרים את מורל הצוות שלו בעבודה לקראת פתיחת שנת הלימודים האוניברסיטאית.  שקלתי פעם נוספת להכין את פאדג׳ השוקולד מרשמלו שאף פעם לא נכשל ואז שקלתי שוב (לגברת מותר לשנות את דעתה, גם אם לדעת רבים אני איני גברת) והחלטתי להתפרע עם הכנת טראפלס.  חשבתי לעצמי, כן מדי פעם אני גם מפעילה את הקופסה בעיקר כדי למנוע ממנה להעלות חלודה, איזה טראפלס להכין והתחשק לי להכין משהו ממש מופרך. אז חשבתי לעצמי (וואו פעם שניה תוך דקה אני ממש משקיעה היום), שוקולד מריר - יש, שמנת מתוקה - יש, עוד פעם אגוזים או טופי מלוח, לא או לא, אני אלך על ג׳ינג׳ר מסוכר.  אז לכל מי שרפלקס ההקאה שלו עבד עכשיו שעות נוספות או סתם עברה בו חלחלה קלה מוזמן לחכות לפוסט הבא.






טראפלס שוקולד מריר וג׳ינג׳ר מסוכר:

400 גרם שוקולד מריר 60% מוצקי קקאו

200 מ״ל שמנת מתוקה

כף סירופ תירס

קורט מלח

20 גרם חמאה רכה חתוכה לקוביות
2 כפות פרנג׳ליקו
120 גרם ג׳ינג׳ר מסוכר קצוץ דק
אבקת קקאו

קוצצים את השוקולד המריר ומניחים בקערה.  בסיר קטן שמים את השמנת המתוקה, קורט המלח וסירופ התירס, תוך כדי טריפה מביאים עד לסף רתיחה.  שופכים את השמנת על השוקולד וממתינים כדקה.


טורפים את השוקולד והשמנת לתערובת חלקה.  מוסיפים את קוביות החמאה ומערבבים היטב עד להטמעה מלאה. מוסיפים את הפרנג׳ליקו ומערבבים היטב. וזהו אנחנו כמעט לקראת הסוף, מוסיפים את הג׳ינג׳ר ונותנים ערבוב אחרון.


את התערובת שופכים לתבנית 20*20 מרופדת בנייר אפיה.  מקררים ארבע שעות לפחות במקרר עד שהתערובת מתקשה (כמובן שהייתי לחוצה בזמן, אז בנוהל הרגיל התבנית הובלה אחר כבוד למקפיא ובילתה שם שעתיים וחצי מהנות).  ניתן לגלגל לכדורים את הטראפלס אבל אני מעדיפה לחתוך לקוביות (פחות עבודה, לא סגורה על פחות לכלוך).  מגלגלים את הטראפלס באבקת קקאו.


זהו, חזרה לשגרה. גן, עבודה, בית וחוזר חלילה לפחות עד חנוכה, לסטודנטים מביניכם בהצלחה בשנת הלימודים הקרובה.

* עדכון חם מהשטח - הטראפלס נחל הצלחה מרובה ולשם שינוי אחי לא היה האסמכתא היחידה לכך.

תגובות

  1. ok dear!
    its the first time i post comments on a blog and hope I am doing it the right way
    this is maria

    השבמחק
    תשובות
    1. You did great my dear. So tell me what you want exactly and I'll try to help

      מחק

הוסף רשומת תגובה