עוגיות שוקולד שוקולד צ׳יפס וזיגוג שוקולד מנטה

מי כישרון, מי? מי הצליחה להתקרר ביום ההולדת שלה, מי? מי הצליחה לקבל כוויה מקרמל רותח, מי? אלו היו שאלות רטוריות כמובן אם לא היה ברור לכם.  התשובה היא לגמרי אני.  אבל קצת הקדמתי את המאוחר, או לפחות חלק ממנו.

ביום שבת יום אחרי יום ההולדת הרגשתי כבר ממש לא טוב, ביום ראשון חזרתי מהעבודה כשאני מרגישה כאילו אוטובוס דרס אותי, רכבת התנגשה בי חזיתית, ומטוס התרסק עלי.



ביום שני נשארתי בבית.  אחרי ביקור אצל הרופאה המחליפה, איך שהוא יוצא שהרופא הקבוע שלי תמיד בחופש / השתלמות / יום עיון כשאני חולה.  אני מתחילה לחשוד שהוא בודק את רשימת התורים שלו ליום למחרת וכשהוא רואה את השם שלי מופיע הוא אומר לעצמו, אהה, מחר אבל בדיוק מחר אני חייב להיעדר מהעבודה (הנה, אפשר להוסיף גם פרנויה לרשימת המוזרויות), חזרתי לישון.  קמתי שעתיים לפני שצריך לאסוף את הנסיכה מהגן והחלטתי לפנק אותה בארוחת צהריים לתפארת האמהות החולות.  שניצלונים, פסטה ולקינוח עוגיות.  



בכל מקרה זה היה תירוץ טוב סוף סוף להכין מתכון ששמתי את עיני עליו כבר לפני כמה שבועות.  עוגיות שוקולד שוקולד צ׳יפס בזיגוג שוקולד מנטה. נראה לי שחסר קצת שוקולד במתכון, כן? לא? רעיונות מישהו?  זו הייתה גם הזדמנות לעשות סוף סוף שימוש בתמצית המנטה שרכשתי לעצמי.



המתכון הוא כמובן של גברת לוסון, נייג׳לה כמובן, עם קצת שינויים שלי.  כלומר לא היו מתוכננים בו שינויים כי הוא מצא חן בעיני בדיוק כפי שהוא, והגברת בריטית אז גם לא צריך לבצע התאמות של מדידת כמויות משונות (ושוב, חמאה בכפות? מה עבר לכם בראש?) רק שפציעה לא צפויה שינתה לי את התוכניות.



זה התחיל ממש מוצלח, תוך 10 דקות העוגיות היו כבר בתנור, הצלחתי לא לגרום לשום נזק תוך כדי ההכנה. אני נזק? מה פתאום. ברור שחצי מהקמח אמור להיות על השולחן ולא בתוך קערת היבשים.  קליפות ביצה בבלילה, זה כדי שהעוגיות יהיו אקסטרה קריספיות, זה טריק סודי של כל שף גדול, אל תספרו שגיליתי לכם.



כמובן שמרפי לא היה מסוגל לעזוב אותי לנפשי ומשהו היה חייב להשתבש.  העוגיות התקררו להן על רשת והכינו עצמן נפשית להזדגג ואפילו הצלחתי להיות חזקה והתאפקתי לא לגנוב עוגיה חמה ישר מהתבנית, ותאמינו לי זה היה מאוד, מאוד קשה.



ההוראות להכנת הזיגוג היו ממש פשוטות, לשים בסיר קטן את חומרי הזיגוג ולחמם עד שהתערובת מאוחדת.  אזהרה: אבקת סוכר מחוממת עם אבקת קקאו יוצרת קרמל!!! ולא גנאש שוקולד או כל דבר אחר שחלף במוחי ברגע שהחלטתי לשלוח אצבע ולטעום מהתערובת הנוזלית שנוצרה.  אוקיי, אתם מוכנים בבקשה לקום מהרצפה? צחקתם עלי מספיק? אני חולה.  זה ההסבר היחידי שאני מוכנה לספק לעובדה שלא חשבתי ומעתה ואילך אני שומרת על זכות השתיקה.



אה וזה גם מאוד אבל מאוד כואב. יותר כואב אפילו מהעובדה שהצלחתי לשרוף את הקרמל (כמה אירוני שדווקא כמה שעות מאוחר יותר קיבלתי מדחום סוכר כמתנת יום הולדת, תודה אמא וברווז), ואת הסיר.  מאחר ולא מצאתי / רציתי (מחק את המיותר) סיר נוסף לשרוף החלטתי להכין זיגוג אחר ומכאן השינוי.



נאלצתי לערוך ביקור נוסף במרפאה, הפעם אצל האחיות, מסתבר שערכת הכוויות שלי לא מכילה משחה לכוויות.  זה נגמר בחבישה, עד היום לא קלטתי כמה קשה לתפקד בלי האצבע המורה. 


עוגיות שוקולד שוקולד צ׳יפס בזיגוג שוקולד מנטה (35 עוגיות קטנות):

לעוגיות:
100 גרם חמאה רכה
150 גרם סוכר דמררה
כפית תמצית וניל
1 ביצה
150 גרם קמח
35 גרם אבקת קקאו
1/2 כפית סודה לשתייה
1/4 כפית מלח
200 גרם שוקולד צ׳יפס

לזיגוג:
75 גרם אבקת סוכר
כף אבקת קקאו
1-2 כפות מים
1/4 כפית תמצית מנטה

הכנה:
חממו תנור ל - 180 מעלות.  בקערה ערבבו קמח, קקאו, סודה לשתיה ומלח.  הניחו בצד עד לשימוש.
בקערת מיקסר הקציפו חמאה עם סוכר, הוסיפו תמצית וניל וביצה וערבבו היטב עד להטמעה.  הוסיפו את תערובת הקמח וערבבו רק עד שאחיד.  קפלו שוקולד צ׳יפס לתוך התערובת.
על גבי מגש מרופד בנייר אפייה הניחו כמות מהתערובת של בערך כף מידה (15 מ״ל). השאירו רווח של 2-3 ס״מ בין עוגיה לעוגיה.  הכניסו לתנור ל - 10 דקות.  לאחר הוצאת התבנית מהתנור המתינו 2 דקות ואז העבירו את העוגיות לצינון על רשת.  את נייר האפייה שהשתמשת בו שימו מתחת לרשת כדי שהזיגוג ייפול עליו.
בזמן שהעוגיות מתקררות ערבבו את כל חומרי הזיגוג.  התחילו מכף מים אחת והוסיפו עוד אחת במידת הצורך כדי לקבל את הסמיכות הרצויה לכם זיגוג.
זגגו את העוגיות בעזרת כפית.


הערות והארות:
# אל תוסיפו יותר תמצית מנטה מהכמות המופיעה במתכון, אלא אם אתם רוצים זיגוג בטעם מי פה.
# את מוזמנים להכין את הזיגוג של נייג׳לה, כמות החומרים זהה, ולספר לי איך יצא לכם.
# הנסיכה התלהבה מהעוגיות וגם אני, קבוצת המדגם שלי (הווה אומר השכנים שלי) אמרו שאפשר לוותר על המנטה.  אני אוהבת את השילוב הזה, אתם מוזמנים לעשות ככל העולה על רוחכם כרגיל.
# אני פותחת מכרז למציאת מתנדב לשטיפת כלים (בכל זאת פצועה וחבושה), יש סיר שרוף עם קרמל שצריך לנקות.  מישהו?

תגובות

  1. העוגיות נראות טעימות נורא, זה מזכיר לי כמה אני אוהבת "אפטר-8" וממש עושה חשק לנסות ::))

    השבמחק
    תשובות
    1. העוגיות אפילו מוצלחות יותר יום למחרת. שמחה שקפצת לביקור והעוגיות מצאו חן בעינייך :-)

      מחק

הוסף רשומת תגובה