עוגיות סנדויץ וניל במילוי קרם חמאה תות


כבר אמרתי לכם שאני גרועה בדחיית סיפוקים? כן, אני חושבת שטרחתי לציין את זה כמה פעמים.  ממש רציתי לחכות עוד יום יומיים עם הפוסט הזה, אבל העוגיות יצאו ממש טעימות וחתיכות שממש היה קשה לי להתאפק.



היו לי כל כך הרבה הרבה רעיונות לאבקת התותים הוורודה שלי, למשל לבהות בה מרוב שהיא יפה ולא להאמין שממש הצליח לי (משקעי העבר, אתם יודעים, מתכונים שהבטיחו ולא קיימו, מבטיחה לפרסם פוסט כשלון בקרוב) או להכין איתה מקרונים בטעם תות, מה שירד מהר מאוד מהפרק, שוב בגלל חוסר היכולת שלי לדחות סיפוקים (עכשיו ליישן חלבונים? אני לא מסוגלת לחכות 5 דקות שלא לדבר על 72 שעות).

בסוף החלטתי להכין וריאציה משלי על עוגיות החמאה שסנדיאה (אני ממש מקווה שזה השם שלה, אבל היא דוברת ספרדית וסביר להניח שהיא לעולם לא תקרא את הפוסט הזה אז זה כנראה לא כל כך משנה) מהמתכון המקורי לאבקת התותים הכינה.  השמטתי את האבקה מהעוגיות והוספתי להן הרבה וניל והפכתי אותן לעוגיות סנדויץ במילוי קרם חמאה תות.  היה לי ממש כיף להכין אותן והרגשתי מאוד מקורית ויצירתית.  והכי חשוב, הצלחתי להמתין שעה שהחמאה תתרכך באופן טבעי בלי עזרים מכניים (ראו ערך מיקרוגל) אם לקחת את הנסיכה לגן ולחזור נחשב לתרגיל בדחיית סיפוקים.



עוגיות סנדויץ וניל במילוי קרם חמאה תות (20 עוגיות סנדויץ גדולות)

המצרכים:

לעוגיות חמאה וניל:
125 גרם חמאה רכה
1 כוס סוכר
1 ביצה
2 כפיות מחית וניל
2 כוסות קמח
1/2 כפית אבקת אפיה
קורט מלח

לקרם חמאה תות:
125 גרם חמאה רכה
240 גרם אבקת סוכר
1 כף מים
כמות אחת של אבקת תותים (כ - 25 גרם)

ההכנה:
עוגיות חמאה וניל:
חממו תנור ל - 160 מעלות.
במיקסר הקציפו חמאה וסוכר עד לקבלת תערובת נפוחה ורכה.
הוסיפו את הביצה והקציפו עד שהיא נטמעת.
הוסיפו את הוניל והקציפו עד להטמעתו.
הוסיפו את הקמח, אבקת האפיה והמלח והקציפו במהירות נמוכה עד שנטמעים ומתקבלת תערובת חלקה.  אל תעבדו יותר מדי.
שטחו את הבצק לדיסקית ושילחו לאשפוז של 45 דקות במקרר או 20 דקות במקפיא.
אחרי שהבצק קר מומלץ לחלקו לשניים ולשמור חצי אחד במקרר כשאתם עובדים.
על נייר אפיה מאובק בקמח רדדו את הבצק לעובי של חצי סנטימטר.  בעזרת חותכן עגול קירצו עוגיות והניחו אותן על תבנית אפיה.  כשהתבנית הראשונה מוכנה שילחו אותה למקרר לרבע שעה והכינו את יתרת הבצק לפי ההוראות.
אפו את העוגיות 10-12 דקות או עד שהקצוות שלהן מזהיבים.
קררו היטב לפני המילוי.

קרם חמאה תות:
הקציפו את החמאה במיקסר עד לקבלת קציפה בהירה, הוסיפו מחצית מאבקת הסוכר והקציפו במהירות נמוכה, הוסיפו את המים ואת אבקת התותים, הקציפו עד שאחיד, הוסיפו את יתרת אבקת הסוכר והקציפו עד שהתערובת חלקה.

ההרכבה:
לאחר שהעוגיות התקררו שדכו אותן לזוגות זהים בגודלם.  קחו כפית מהמילוי והניחו באמצע העוגיה. סיגרו בתנועה סיבובית בעזרת עוגיה שניה כדי שהקרם יתפזר בצורה שווה על פני כל העוגיה.


הארות הערות וסתם חפירות:
# אתם יכולים לקרוץ את העוגיות בכל צורה שתרצו, פרחים, לבבות, פרפרים.  אני הלכתי על עגול סולידי מה גם שפיזור הקרם בצורה שווה יותר קל בעגול.
# אתם יכולים להשתמש בחותכן עגול קטן יותר ממה שהשתמשתי ואז כמובן תקבלו יותר עוגיות ופחות קלוריות בכל עוגיה.
# אתם יכולים גם לותר על המילוי ופשוט להוסיף את אבקת התותים לבצק העוגיות בדיוק כמו במתכון המקורי.
# אפשר להחליף את אבקת התות בכף קקאו ולקבל קרם חמאה שוקולדי.
# במזג האויר עכשיו ניתן לשמור את העוגיות בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר, אני מתארת לעצמי שאם תכינו אותן בקיץ כדאי יהיה לשמור אותן במקרר.
# כמה זמן הן מחזיקות מעמד? לא יודעת, אני מאמינה שבערך חמישה ימים אם הן לא יחוסלו קודם.
# אם חשבתם שסיימתי עם תותים, אתם טועים, או כל כך טועים.... 

תגובות