צ׳אטני תות בלסמי

הידעתם שכל פעם שהנסיכה חוזרת מהגן היא מביאה איתה הביתה את כל ארגז החול בתוך הנעליים? אולי שתשאיר קצת גם לאחרים? איך בכלל כל החול הזה נכנס, פשוט תעלומה.  אני פונה בקריאה נרגשת לגננת, אם את רוצה ועד גן מתפקד (אני בכבודי ובעצמי) מומלץ לצמצם למינימום האפשרי את משך השהייה של הנסיכה בארגז החול. 



אני יודעת שמחר ערב חנוכה אבל אני חושבת שמילאתי את חלקי והסתכנתי מספיק למענכם עם השמן הרותח של הנפיחות, אה סליחה, הנזירות.  חוץ מזה שמחר מצפה לי יום טיגון במשרה מלאה להדלקת נר ראשון עם המשפחה, מין מסורת כזו שבה אנו מכלים זעמנו על כמות לא שפויה של שמן בצורה מאוד יצירתית (לפחות אבא שלי).  אז בקיצור, היום שום דבר שקשור לחנוכה.


אז מה כן היום? אני ממשיכה בחודש התותים שלי אם זה בסדר מצדכם.  וגם אם לא, אני כאן הבוס.  איפה הייתי? אה, תותים.  כן, רציתי מאוד להכין ריבת תות, גם חשבתי הרבה במהלך הקיץ על ריבת התות שאני אכין לפרוסת הטוסט החמאתית שלי או לסקונס עם קצפת או סתם לאכול אותה בכפית.  בסוף הוחלט (כלומר אני החלטתי) שריבת תות זה פאסה, צ׳אטני תות זה סטארט אפ.


קראתי אולי עשרות מתכונים לצ׳אטני תות בשבוע האחרון, אני לא מגזימה, אולי מאות מתכונים, טוב עכשיו נסחפתי.  אף אחד לא דומה לשני, הדבר היחיד שמשותף להם הוא... תותים, כמה צפוי.  חלק מהמתכונים מצאו חן בעיני יותר, חלקם פחות.  חלקם דרשו יותר מדי עבודה שנוגדת את העקרונות הבסיסיים שלי (במילים אחרות: העצלנות הכרונית שאני לוקה בה) וחלקם דרשו תבלינים שצריך לקנות במיוחד ואפילו שמצאתי אותם בחנות התבלינים הנפלאה שלי בעזרת הבעלים החביב ויתרתי על הכנתם.


רציתי לפשט את ההכנה כמה שיותר ולהשתמש ברכיבים שנמצאים כמעט בכל מטבח סטנדרטי (לא כולל מטבחי סטודנטים ו/או רווקים ו/או אנשים שבאופן כללי מתקרבים למטבח רק אם הם נכנסו אליו בטעות) אז הצ׳אטני שלי הוא אולי לא הכי מסורתי אבל הוא ילך נהדר עם גבינות או בשר או גלידה אם אתם מספיק אמיצים.


בוקר שישי, נסיכה בגן - יש, בית ריק - יש.  אז יאללה לעבודה, התותים האלה לא יהפכו באורח פלא לצ׳אטני ואני צריכה להתכונן נפשית לחזרתו הקרובה של ארגז החול.


צ׳אטני תות בלסמי (בערך כוס וחצי)

המצרכים:
500 גרם תותים
1/4 כוס דחוסה סוכר חום
1 פלפל אדום חריף בינוני
1/2 כף שמן
1/2 1 כפות חומץ בלסמי
1/4 כפית אבקת ג׳ינג׳ר
1/4 כפית פלפל שחור
1/2 כפית מלח

ההכנה:
שיטפו את התותים, הסירו את העלים וחיתכו לחצאים.
בקערה ערבבו תותים וסוכר והניחו בצד למשך חצי שעה לפחות.
בזמן הזה עקרו את הצנצנות המיועדות. 
חיתכו את הפלפל החריף ונקו אותו מהגרעינים.  קצצו אותו דק דק.
בסיר קטן חממו שמן ואדו את הפלפל כחצי דקה.
הוסיפו את התותים והנוזלים שהצטברו בקערה והביאו לרתיחה על אש גבוהה.
לאחר הרתיחה הנמיכו את האש לבינונית והמשיכו לבשל את התותים בערך כעשר דקות תוך כדי ערבוב עד שהתותים מתחילים לקמול.
הוסיפו את חומץ הבלסמי וערבבו היטב.
הוסיפו את התבלינים והמשיכו לבשל עוד כעשר דקות תוך כדי ערבוב עד שמתקבל מרקם יחסית סמיך.
הסירו מהאש והעבירו לצנצנת המעוקרות שהכנתם מראש.


הערות והארות:
# אם התותים מאוד גדולים חיתכו אותם לרבעים.
# אם אתם לא מסתדרים עם חריף אתם יכולים להשתמש גם בחצי פלפל או אפילו השאירו אותו שלם בעת האידוי אבל אל תוותרו עליו לחלוטין.
# אתם יכולים לשחק עם התבלינים כרצונכם.  גרגירי כוסברה, שומר, הל, קינמון, תרגישו חופשי לשחק ולגוון עם הטעמים. 
# ממה שקראתי הצ׳אטני יחזיק מעמד שבוע עד עשרה ימים לכן אם אתם מכינים את זה לשימוש אישי לא כדאי להכין כמות יותר גדולה.

תגובות

הוסף רשומת תגובה