רפרפת אורז לשעת חירום

את רוב השבוע שעבר ביליתי במצב קטטוני בגלל מזג האויר.  בין ההתרגשות הלא מוסברת שלי מעליית מפלס הכנרת לירידת השלג בירושלים, אפילו המחשבה על אפיה או בישול גרמו לי לחלחלה בלתי מוסברת.


למזלה של הנסיכה בסוף השבוע מזג האויר חזר לנורמליותו וגם אמא.  אמנם עדיין היה קר והנסיכה ואני היינו עטופות ביותר שכבות מאשר יש בבצל אבל אפשר היה לצאת מהבית בלי לצפות למקלחת מהטבע.  לנסיכה זו הייתה הזדמנות טובה לחנוך את גן השעשועים החדש ליד הבית.


למרות שהמקרר היה מלא באוכל שקיבלתי מההורים שום דבר לא קרץ לי.  נזכרתי במתכון שראיתי באחת מהתכניות שצפיתי בהן בערוץ האוכל די מזמן ושרבטתי לי את המתכון בדיוק לשעות אלו שבהן צריך אוכל מנחם (לא יעזור באנגלית זה נשמע יותר טוב).


אחרי שהפשרתי מהבילוי בגן השעשועים ניגשתי לעבודה.  5 דקות והתבנית כבר בתנור, מה יכול להיות יותר טוב מזה? ביס מהרפרפת וכבר הרגשנו יותר טוב.


רפרפת אורז וחלב קוקוס עם בננות מקורמלות

המצרכים:
400 מ״ל חלב/קרם קוקוס
500 מ״ל חלב
1 כוס אורז עגול
125 ג׳ סוכר דקדק
1 כפית תמצית וניל
ארבע בננות
חמאה
סוכר חום
קינמון

חממו תנור ל - 170 מעלות.  בתבנית פיירקס 20*30 ס״מ שימו חלב קוקוס, חלב, אורז, סוכר ווניל.  ערבבו היטב עם מזלג.  הכניסו לתנור לשעה ועשר דקות מכוסה בנייר אלומיניום ואז עוד 20 דקות ללא הכיסוי עד שזהוב מלמעלה.
אחרי שהסרתם את כיסוי האלומיניום הכינו את הבננות.  חיתכו את הבננות לאורך ואז לשלושה חלקים.  ערבבו את הסוכר החום עם הקינמון וצפו את הבננות בתערובת.  טגנו במעט חמאה עד שהבננות מזהיבות, בערך דקה לכל צד.
הגישו על גבי הרפרפת המוכנה.


הערות והארות:
# אני השתמשתי באורז עגול של סוגת, אם לא בא לכם לקנות במיוחד אני מאמינה שגם אורז רגיל או אורז יסמין לא יאכזבו.
# אם אין לכם סוכר דקדק (של סוגת) גם סוכר רגיל יעבוד פה.
# הבננות צריכות להיות קשות ולא בשלות אחרת תקבלו מחית בננות ולא בננות מקורמלות. 

ואיזה אוכל מנחם אתכם?

תגובות