פנקייק גרמני עם שמנת חמוצה ורוטב תותים


יש ימים שהייתי שמחה אילו רק דרישות האוכל של הנסיכה היו זהות לזו של הדגה שלה.  יום כן, יום לא, 2 גרגירים ביום שכן וזהו.   במקום גרגירים קיבלתי גרגרנית.


מותשת מיום עבודה ארוך ומרגישה לא טוב, במקום חיבוק ונשיקה הדבר הראשון שקיבלתי ממנה היה ״אמא מה את מכינה לי לארוחת ערב?״.  ״סנדביץ?״ ניסיתי את מזלי.  מזלי כנראה יצא לחופשה או סתם החליט להבריז לי ובכלל הוא די מתפקד בתור ישות עצמאית בזמן האחרון ולא מפגין נוכחות רבה.

״אולי תכיני לי שוב את הפנקייק הרומני שהכנת לא מזמן? סיפרתי לסבא עליו כי רציתי שיכין לי אבל הוא אמר לי שהוא לא יודע מה זה פנקייק רומני״.   ״טוב מותק, סבא הוא רומני מזוייף אבל בכל מקרה מה שאני הכנתי לך היה פנקייק גרמני״.  



המתכון מבוסס על עשרות מתכונים שמצאתי ברחבי הרשת.  הכמות מספיקה לשני אנשים מורעבים או 4 בתור מנת קינוח.

פנקייק גרמני עם שמנת חמוצה ורוטב תותים

המצרכים לפנקייק:
3 ביצים
1/2 כוס קמח
1/2 כוס חלב
1/4 כפית מלח
1 כפית מחית וניל
30 גרם חמאה

המצרכים לרוטב:
100 גרם תותים שטופים וחתוכים
1/4 כוס סוכר
3 כפות מים

שמנת חמוצה להגשה

אופן ההכנה:
חממו תנור ל-200 מעלות.
הכינו את הרוטב - בסיר קטן ערבבו את חומרי הרוטב בעזרת כף עץ על אש בינונית.  הביאו לרתיחה והנמיכו את האש.  בשלו למשך 3 דקות נוספות תוך כדי ערבוב.
כבו את האש ובעזרת קוצץ מזון ידני רסקו את התותים. לאחר הריסוק בשלו למשך דקה נוספת.  תנו לרוטב להתקרר.
כשהתנור חם ולא שניה לפני הכניסו לתוכו תבנית אפיה בקוטר 20*25 ס״מ שבתוכה החמאה ותנו לה להינמס לגמרי.
בינתיים ערבבו בקערה את הקמח, החלב, המלח, הביצים ומחית הוניל.  טירפו בעזרת מטרפה ידנית עד שהתערובת חלקה.
כשהחמאה מבעבעת נענעו את התבנית כדי לפזר אותה בצורה שווה ושיפכו את התערובת המוכנה לתוך התבנית (כשעודה בתוך התנור, זהירות לוהט שם).  סיגרו מיד את דלת התנור.
אפו למשך 14-15 דקות.  הוציאו כשהפנקייק תפוח וזהוב.
הגישו עם שמנת חמוצה ורוטב תותים.


הערות והארות:
# חשוב, חשוב, חשוב לחמם את התנור היטב.
# אל תפתחו את התנור במהלך האפיה כלל.
# אני העדפתי גרסה קודמת של המתכון שבו הכנו את הפנקייק עם שמנת חמוצה וסירופ מייפל אמיתי.  הנסיכה העדיפה את הגרסה הזו.  כמובן אפשר לוותר על השמנת החמוצה והתותים ולאכול את הפנקייק גם עם אבקת סוכר בלבד, אפשר עם סירופ שוקולד, בעצם אפשר עם עם כל מה שעולה בדעתכם.

בתיאבון!

תגובות

  1. מעולה


    דנה
    אתר הפנקייק הישראלי
    http://pancakerecipe.webzai.com/20pancakes

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה