בירמיסו

מנטקה, מכירים? כחומר ביד הבלוגר? אם אתם עוקבים אחרי הבלוג קצת יותר מיומיים אתם אמורים.  בכל מקרה הרשו לי לרענן קצת את זכרונכם, כל חודש מוצג חומר גלם מאתגר אחד שעלינו הבלוגרים המשתתפים בפרויקט לעשות בו שימוש.
החודש כהומאז׳ לשבועות החומר הנבחר הוא.... טדדדה... טדדדה.... בירה!!!



אני לא אלאה אתכם במסע הייסורים עד להחלטה מה להכין, איך להכין, למה להכין, האם בכלל להכין.  בסיכומו של עניין, הכנתי.  בירמיסו.  בדיוק ברגע האחרון.  מה זה בירמיסו? טירמיסו, עם בירה. בירמיסו, השם הכי מגניב ever.  מבחן הטעימות שערכתי על שפני הנסיונות התורניים AKA חבריי לעבודה, הוכתר כהצלחה.



המאבק הבא היה כתיבת הפוסט.  למה? אתם שואלים.  כי כהרגלי בקודש הכנתי את הבירמיסו בדקה ה-90 (ה-120 יהיה אפילו יותר מדוייק) ובין בית לעבודה, מרדף אחרי תרנגולות סוררות והכנת ארוחת ערב לנסיכה, 2 כלבים לא ממושמעים וחתולה רעבה לא מצאתי אפילו שניה פנויה לכתיבה.

בכל מקרה, התיישבתי בסוף, וכתבתי.  ומה יותר מתאים מלכתוב את הפוסט עם בקבוק בירה ביד? 

בירמיסו (המקור כאן עם שינויים והתאמות שלי)

המצרכים לכלי בנפח ליטר וחצי:

סירופ בירה וקפה:
90 מ״ל בירה מסוג pale ale 
50 גרם סוכר
1 כוס קפה (כוס מים רותחים מעורבבים בכף קפה מגורען)

קרם זביונה בירה:
6 חלמונים
75 גרם סוכר
240 מ״ל בירה מסוג pale ale

קרם מסקרפונה:
2 קופסאות מסקרפונה בטמפרטורת החדר
350 מ״ל שמנת מתוקה קרה
100 גרם סוכר

חבילת בישקוטים
קקאו לקישוט

ההכנה:

סירופ בירה וקפה:
בסיר קטן על אש קטנה שימו את הבירה והסוכר.  ערבבו עד שהסוכר מתמוסס.  הוסיפו את הקפה והביאו לרתיחה.  הסירו מהאש והניחו בצד לצינון.

קרם זביונה בירה:
בקערה גדולה חסינת אש הקציפו חלמונים וסוכר עד לקבלת קצף רך ובהיר.  הניחו על בן מרי (אמבט מים) והוסיפו את הבירה בזרם דק תוך כדי הקצפה.  הקציפו כעשר דקות נוספות עד שהזביונה סמיכה, תפוחה, בהירה וחמה.  הסירו מהאש והניחו בצד לצינון מלא.

קרם מסקרפונה:
ערבבו בעזרת מרית סיליקון את המסקרפונה על מנת לרכך אותה.  בקערה נפרדת הקציפו את השמנת המתוקה עם הסוכר עד לקבלת קצפת יציבה.  קפלו את הקצפת אל המסקרפונה.  קפלו את הזביונה אל קרם המסקרפונה.  עטפו בניילון נצמד והכניסו למקרר לכשעה.

הרכבת המנה:
טבלו את הבישקוטים בסירופ הבירה כשניה מכל צד וסדרו בשכבה אחידה בכלי ההגשה.  שימו מעל חצי מכמות קרם המסקרפונה.  פזרו מעט קקאו מעל.  הכינו שכבה שניה זהה מעל (בישקוטים, קרם מסקרפונה וקקאו).  צננו במקרר למשך לילה לפני ההגשה.


הערות והארות:
# אני השתמשתי בבירת pale ale ישראלית ממבשלת פאבו שמצאתי בטיב טעם שמאופיינת בטעמי קרמל. בכלל טיב טעם בראשון לציון הוא גן עדן לבירות.
# להכנת הזביונה השתמשו בקערה גדולה מאוד שכן החלמונים המוקצפים תופסים נפח רב.
# אני השתמשתי במטרפה חשמלית בהכנת הזביונה, אתם מוזמנים לחטב את שרירי הידיים בשימוש במטרפה ידנית.
# אם לא תגלו לאנשים שיש בירה במתכון הם לעולם לא יעלו על זה.

תקפצו לראות מה עשו שאר חברי הפרוייקט, החודש היה יצירתי במיוחד.

תגובות

  1. אני רוצה להתעכב על זה רגע, אמרת תרנגולות?!?!
    חוצמזה נראה מעולה!

    השבמחק
  2. נראה פשוט מצויין!! אני תמיד אוהבת למצוא מתכונים מעניינים שעושים חסד לקלאסיקות מנצחות. נראה לי שהמתכון שלך הוא בדיוק מהסוג הזה.
    ואני אפילו לא אשאל על התרנגולות :-)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה