מאפינס פטל ויוגורט עיזים

שוב הזמן הזה בחודש, אתם יודעים.



נו באמת? התכוונתי לפרוייקט הבלוגרים של מנטקה.  האמת שכנראה איבדתי כמה ימים החודש כי כשקלטתי מה התאריך הבנתי שצריך להגיש תוך מספר ימים את תוצאות האתגר, מוטיב שחוזר על עצמו מסתבר חודש בחודשו.  ובזה, אני מתכוונת כמובן לכשרון המדהים שלי לחכות לרגע האחרון ולא לאתגר החודשי.  חומר הגלם החודשי, דרך אגב, הוא פירות יער.




מתכון, יש.  זמן שפיניתי לאפות אותו, יש.  אך אבוי, אין פירות יער.  או לפחות לא את פרי היער שרציתי.  התיאוריה שלי אומרת שגם לפירות יער קפואים יש כנראה עונה ולא משנה כמה חיפשתי פטל קפוא, לא מצאתי.



למזלי היתה לי קופסת פטל קפוא במקפיא, מה שלא הספיק למתכון המקורי שלי אבל בהחלט הספיק למתכון הגיבוי.  אני די בטוחה דרך אגב שגם פטל טרי ילך נהדר במתכון.



מאפינס פטל ויוגורט עיזים (המקור כאן עם שינויים מזעריים שלי)

המצרכים:
300 גרם פטל קפוא מופשר , מסונן מנוזלים

3/4 1 כוסות קמח
2 כפיות אבקת אפיה
1/3 כוס סוכר
1/4 כפית מלח
1 ביצה
1/2 כוס חלב
50 גרם חמאה מומסת
1/2 כוס יוגורט עיזים
1 כף מיץ לימון

1/2 כוס קמח
1/2 כוס סוכר
50 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
1 כפית גרידת לימון

ההכנה:
רפדו תבנית מאפינס במנג׳טים.
חממו תנור ל - 180 מעלות.
בקערה גדולה ערבבו קמח, אבקת אפיה, סוכר ומלח.
בקערה נוספת ערבבו ביצה, חלב וחמאה מומסת.  הוסיפו את תערובת החלב לקמח וערבבו רק עד שאחיד.
הוסיפו את היוגורט ומיץ הלימון לתערובת וערבבו רק עד שאחיד.  הבלילה תהיה עבה וגושישית משהו.
בקערה קטנה ערבבו 1/2 כוס קמח, 1/2 כוס סוכר וגרידת לימון.  הוסיפו את קוביות החמאה ושפשפו אותה בקמח בעזרת הידיים עד ליצירת פירורים.
חלקו את הבלילה בין המנג׳טים בצורה שווה.
מעל הבלילה פזרו את הפטל בצורה שווה.
מעל הפטל הניחו את פירורי הבצק שהכנתם בצורה שווה.
אפו כ - 20 דקות או עד שקיסם שמוחדר למרכז המאפין יוצא נקי.
צננו על רשת לפני ההגשה.


הערות והארות:
# אני הייתי חסרת סבלנות ולכן את כל הכמות אפיתי בתבנית מאפינס אחת.  קיבלתי 12 מאפינס שקצת התפשטו יתר על המידה והיה צריך להוציא אותם מהתבנית בעזרת עזרים טכניים.  אני מאמינה שאפשר להוציא כמות של עד 16 מאפינס מהבלילה.
# המאפינס נהדרים כארוחת בוקר, לבראנץ׳ או סתם נשנוש עם הקפה.
# את שאר המתכונים הנהדרים שהכינו משתתפי הפרוייקט תוכלו למצוא כאן.

תגובות

  1. זה ורוד ויפה ונראה כל כך טעים! בא לי גם :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה