מאפינס נקטרינות וקינמון

יש אור בקצה המנהרה ואני מאוד מקווה שזו לא רכבת שדוהרת לעברי ;-)
אחרי סדרת התקלות הבלתי נגמרות, האירועים שנדחסו כולם בשבוע אחד, ובאופן כללי תחושת הכאוס שאפפה אותי אני מרגישה שינוי.



חופשת הקיץ שהחלה, הקידום שנחת עלי בעבודה די בהפתעה, הנסיכה שלי שמפתיעה אותי לטובה כל פעם מחדש, כל אלו גרמו לי לאופטימיות מחודשת וכמובן גם לפרץ אפיה.

 ואולי אלו רק פירות הקיץ שאני כל כך אוהבת שקורצים לי מכל עבר...



מאפינס נקטרינות וקינמון (המקור כאן עם מעט התאמות שלי)

המצרכים:

לקרמבל:
1/2 כוס סוכר חום
6 כפות קמח
50 גרם חמאה מומסת
1 כפית קינמון טחון
1/4 כפית אגוז מוסקט טחון

לבלילה:
1 ביצה
1 כוס סוכר חום
50 גרם חמאה מומסת
3/4 כוס גיל
1 כוס קמח לבן
1 כוס קמח מלא
1 כפית סודה לשתיה
1/4 כפית מלח
1/2 כפית קינמון טחון
2 כוסות נקטרינות צהובות חתוכות לקוביות (בערך 4 נקטרינות)

אופן ההכנה:
חממו תנור ל- 175 מעלות.
רפדו תבנית מאפינס במנג׳טים.  הכמות מספיקה ל- 12 מאפינס.
הכינו את הקרמבל: בקערה מתאימה למיקרוגל המיסו 50 גרם חמאה ותנו לה להצטנן כחמש דקות.
הוסיפו את הקמח, הסוכר והתבלינים וערבבו בעזרת מזלג עד לקבלת פירורים.  שימרו במקרר עד לשימוש.
הכינו את הבלילה: בכלי מתאים למיקרוגל המיסו את החמאה ותנו לה להצטנן.
בקערה גדולה, טירפו את הביצה.  הוסיפו את הסוכר, החמאה המומסת, והגיל וטירפו עד שאחיד.
נפו לתוך הקערה את הקמחים, הסודה לשתיה, המלח והקינמון וערבבו רק עד שאחיד.
הוסיף 3/4 מכמות הנקטרינות לבלילה וערבבו בעדינות רק עד שהנקטרינות נטמעות בה.
חלקו את הבלילה בצורה שווה בין המנג׳טים.  פזרו מעל את יתרת הנקטרינות ומעל פזרו את הקרמבל שהכנתם מראש.
אפו כ - 25 דקות עד שהמאפינס שחומים קלות ויציבים למגע.



הערות והארות:
# אפשר להחליף את הנקטרינות באפרסקים צהובים בכמות שווה.  עשו לי טובה, חפשו נקטרינות/אפרסקים צהובים, הלבנים פחות מוצלחים באפיה.
# במתכון המקורי משתמשים בשמנת חמוצה, אני השתמשתי בגיל כי זה מה שהיה לי בבית ויצא נהדר.
# אל תוותרו על הקינמון, הוא מוסיף המון.

תגובות