סניקרדודלס חמאת תפוחים

גם אתם מרגישים שהסתיו כבר הגיע ולא רק כי ככה נקבע בלוח השנה?
פתאום חזר לי החשק להיכנס למטבח ולאפות.  סוג של יציאה מתרדמת הקיץ (תרדמת חורף, רק בהפוך) שאליה נכנסתי כשהטמפרטורות בחוץ ובמטבח שלי גרמו לכל רצון לאפות, להתמוסס ולהתנדף יחד עם כל תאי המוח שלי.


אז חזר לי החשק לאפות, ולהדליק את התנור לא נראה יותר כמו עינוי סיני עתיק ולשתות תה חם בערב נראה הכי במקום וחייבים ללוות את זה עם עוגיה.  נכון שחייבים ללוות את זה עם עוגיה? קינמון, קינמון הכי מתאים לסתיו, וגם תפוחים זה טוב, וקינמון ותפוח ביחד בעוגיה זה נהדר, וכן, אני יודעת שאני מלהגת עכשיו, מותר לי, יצאתי רשמית מתרדמת הקיץ שלי.



סניקרדודלס חמאת תפוחים (המקור כאן עם מעט שינויים שלי)

המצרכים:

3 כוסות קמח
2 כפיות אבקת אפיה
1/2 כפית מלח
150 גרם חמאה רכה
3/4 כוס סוכר לבן
1/2 כוס סוכר חום דמררה
2 ביצים
1 כפית תמצית וניל
1/2 כוס חמאת תפוחים
1/2 כפית קינמון טחון
1/2 כפית תערובת של אגוז מוסקט, ציפורן, ג׳ינג׳ר טחון

לגלגול העוגיות
1/3 כוס סוכר לבן
1 כפית קינמון

אופן ההכנה:
בקערה ערבבו את הקמח, אבקת האפיה והמלח, הניחו בצד.
בקערה נפרדת הקרימו את החמאה ושני סוגי הסוכר עד לקבלת תערובת בהירה וחלקה.
הוסיפו את הביצים, תמצית הוניל, חמאת התפוחים, והתבלינים וערבבו עד לקבלת תערובת חלקה.
הוסיפו את הקמח בשלושה סבבים לתערובת החמאה וערבבו רק עד שאחיד.
צננו במקרר כארבע שעות.
חממו תנור ל-180 מעלות.
בקערה קטנה ערבבו סוכר עם קינמון לגלגול העוגיות.
צרו כדורים בגודל קצת יותר קטן מאגוז מלך וגלגלו אותם בתערובת הסוכר.
הניחו אותם על תבנית מרופדת בנייר אפיה במרווחים של כשלושה ס״מ בין עוגיה לעוגיה כי העוגיות מתרחבות באפיה.
אפו את העוגיות 11-13 דקות עד לקבלת צבע זהוב.
הוציאו מן התנור ולאחר חמש דקות כשהעוגיות התקשו מעט העבירו אותן לצינון על גבי רשת.
שמרו בכלי אטום בטמפרטורת החדר.



הערות והארות:
# חמאת תפוחים - אני השתמשתי באחת שהכנתי אחרי שחזרתי עם טון תפוחים מרמת הגולן, אתם יכולים להשתמש בקנויה אם מצאתם או להחליף אותה ברסק תפוחים טבעי או להכין לבד (מתכונים יש ברחבי הרשת או שאתם מוזמנים לפנות אלי)
# אל תדלגו על שלב צינון הבצק, בלתי אפשרי לעבוד איתו ללא קירור.  אני ממליצה גם לשמור אותו במקרר בין תבנית לתבנית כולל הקפאה של התבנית עשר דקות לפני הכנסתה לתנור.
# כמות העוגיות שמתקבלת תלויה בגודל הכדורים שלכם, לי יצאו 54 עוגיות שזה המון אבל אז תוכלו לחלוק אותן עם כולם....
# זמן האפיה - לי יצאו העוגיות קריספיות מבחוץ ולעיסות מבפנים, אם תאפו אותן קצת יותר יצאו לכן עוגיות יותר קריספיות, הכל תלוי באיך שאתם אוהבים את העוגיות שלכם.  כרגיל כשהעוגיות יוצאות מהתנור הן מרגישות לא אפויות אבל אחרי שהן מתקררות הן מתקשות.

תגובות

  1. זה נראה מושלם.
    "תוכלו לחלוק אותן עם כולם" --> אהמ. אני לא זוכרת שחלקו איתי את העוגיות האלה, פני. חד משמעית לא זוכרת.

    השבמחק
  2. הממממממממ טעים!!! !מכינה מחר!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. הדר אני אשמח לשמוע איך יצא לך ואפילו לראות תמונה.

      מחק

הוסף רשומת תגובה