מקלות עוגיה

לא אפיתי כבר 10 ימים.  שלא תתפוס אותי אזעקה באמצע.  דברים שרופים לא טעימים לי.  האזעקה מגיעה בדרך כלל בשעה קבועה.  כבר עברה השעה הזאת וההוא שבצו 8 יצא לאפטר קצר ואני רוצה לשלוח איתו משהו מתוק כשהוא חוזר למחרת אל הלא ידוע.  מגלה שאין לי שוקולד צ'יפס וגם השמן כמעט נגמר ועל סוכר חום אין בכלל מה לדבר ומאלתרת.  ומרפי כמו מרפי תמיד מגיע כשלא צריך אותו.  פתאום התחילה אזעקה כשהעוגיות בתנור.  חירפתי נפשי להוציא אותן מהתנור לפני שרצתי למרחב המוגן.  מזל שהן כבר היו מוכנות.


מקלות עוגיה (המקור כאן)

המצרכים:
1/2 כוס שמן קנולה
1/4 כוס חמאת בוטנים חלקה
1/2 כוס סוכר
1/2 כוס סוכר חום
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל
1/2 1 כוסות קמח
1/2 כפית סודה לשתיה
1/2 כפית מלח
1/2 כוס חמאת בוטנים צ'יפס
3/4-1 כוס שוקולד צ'יפס מריר

אופן ההכנה:
חממו תנור ל-190 מעלות.  הכינו תבנית תנור מרופדת בנייר אפיה.
בקערה ערבבו שמן, חמאת בוטנים, סוכר לבן וחום, ביצה ותמצית וניל. בקערה אחרת ערבבו קמח, סודה לשתיה ומלח. הוסיפו את קערת היבשים לקערת הרטובים ובעזרת מרית סיליקון ערבבו עד שאחיד. הוסיפו את שבבי חמאת הבוטנים.
חלקו את הבצק שנוצר לשניים.  על גבי התבנית צרו שני מלבנים בערך בגודל של 7*30 ס"מ..  פזרו את שבבי השוקולד על גבי המלבנים והדקו אותם לבצק. אפו 8-9 דק'.  צננו כ-10 דק' בתבנית, בעזרת סכין משוננת או גלגלת פיצה חיתכו למקלות והעבירו אותם לצינון מלא על גבי רשת.


 

תגובות

  1. נראה מעולה!
    (ולעזאזל כבר עם המצב הזה!)

    השבמחק
  2. גאוני!!, גם ככה הסיוט הגדול בעוגיות זה לעשות עיגולים

    השבמחק
  3. הכנתי בגרסה הטבעונית, הביצה הוחלפה בבננה - נותן ארומה משגעת לעוגיות. אגב אפשר להפחית בשמן כי חמאת הבוטנים מלאה בשמן... :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה