לחם תותים וחובצה

לחם תותים. כל קשר בינו לבין לחם הוא מקרי בהחלט.  אני יודעת שזה לא באמת לחם, אתם יודעים שזה לא באמת לחם, אבל בינינו (ושזה לא ייצא מכאן) גם לחם בננות הוא לא בדיוק לחם אלא עוגה בחושה עם בננות שאפויה לרוב בתבנית אינגליש קייק. זהו הדין גם לגבי לחם התותים הזה.  בבלוג הזה אין אפליה, מידה אחת שווה גם לתותים וגם לבננות.  זה מה יש ועם זה ננצח!!  קלישאהסטן זה כאן.


If it ain't broke don't fix it.

לרוב אחרי שאני מנסה מתכון פעם אחת יש לי צורך בלתי נשלט להכין אותו שוב רק עם שינויים והתאמות לטעמי.  במקרה שלפנינו לחם התותים הזה היה פשוט מושלם.  מזמן לא התמוגגתי מעוגה בחושה כמו שהתמוגגתי מזו.  רוצו, תכינו לפני שעונת התותים תיגמר, לפחות פעם אחת.  ותתעלמו מהצילומים המזעזעים שצולמו בחסות החשכה עם תאורת פלורסנט איומה בגלל שלא תמיד בא לי או שאני יכולה (הלוו יש כאן אנשים עובדים במהלך השבוע) לקום בחמש בבוקר ולאפות כדי שבזמן הצילומים יהיה אור יום סביר למדי לפני שמחשיך בחורף הזה שלנו. חורף בבבבבבקשה תיגמר ותחזיר לי את האור הנהדר של שעות היום המאוחרות בקיץ או לפחות תתחזה לסקנדיביה ותחשיך בחצות.
המקור כאן מהבלוג הנהדר  Sally's baking addiction.

לחם תותים וחובצה (הכמות היא לתבנית אינגליש קייק גדולה או לשתי תבניות קטנות)

המצרכים:

לעוגה:
250 גרם קמח
1 כפית סודה לשתייה
1/2 כפית מלח
1/4-1/2 כפית קינמון (לפי טעמכם האישי, אני חובבת קינמון)
1 ביצה בטמפרטורת החדר
150 גרם סוכר
50 גרם סוכר דמררה
1 כוס (250 מ״ל) חובצה (רויון, רוויה ודומיהם)
1/3 כוס (80 מ״ל) שמן קנולה
2 כפיות תמצית וניל
1/2 1 כוסות תותים חתוכים לרבעים מעורבבים בכף קמח

לזיגוג:
1/2 כוס אבקת סוכר
1/2 כפית תמצית וניל
1 כף (15 מ״ל) חלב או שמנת מתוקה

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-180 מעלות.
מרססים תבנית אינגליש קייק בשמן או מרפדים בנייר אפיה (אני מעדיפה נייר אפיה כדי שאוכל להוציא בקלות את העוגה בסיום האפייה).
בקערה גדולה מערבבים קמח, סודה לשתייה, מלח וקינמון עד שאחיד.
בקערה אחרת, טורפים את הביצים ושני סוגי הסוכר. שימו לב שהסוכר החום נטמע היטב ואין גושים.
מוסיפים את החובצה, השמן, ותמצית וניל וטורפים עד שאחיד.
באיטיות שופכים את תערובת החובצה אל קערת הקמח וטורפים בעדינות רק עד שאחיד ואין יותר גושי קמח.
מקפלים את התותים לבלילת העוגה.
אופים 50-60 דקות עד שקיסם שמוכנס למרכז יוצא נקי.
מצננים את העוגה על גבי רשת צינון מלא לפני הזיגוג.
מכינים את הזיגוג, בקערית מערבבים אבקת סוכר, תמצית וניל וחלב עד שאחיד.  שופכים על העוגה.


הערות והארות:
# בודקים אם העוגה מוכנה כבר אחרי 50 דקות, אם עדיין לא מוכן ממשיכים לאפות, לי לקח בפעם אחת 52 דקות ובפעם השנייה 55 דקות.
# אם פני לחם התותים משחימים מדי במהלך האפייה כסו אותה בנייר אלומיניום.  לי לא היה צורך בכך.
# במתכון המקורי כמות הזיגוג כפולה ושופכים אותה על כל לחם התותים, אני לא רציתי שהזיגוג יציף אותה ויכסה את הטעם שלו אז הכנתי חצי כמות ובחופשיות שלא לומר אמנותיות, זרזפתי אותו מעל העוגה.  אם בא לכם תרגישו חופשי להכפיל כמויות. אם בא לכם לוותר על הזיגוג גם נהדר, לחם התותים נפלא גם בלעדיו.
# העוגה נשמרת טרייה מכוסה היטב עד חמישה ימים בטמפרטורת החדר.  אני מאמינה שהיא תאריך עוד כמה ימים במקרר.  בכל מקרה אני העדפתי לאכול אותה בטמפרטורת החדר ולא ישירות מהמקרר.
# העוגה הרבה יותר טעימה מהיום השני להכנתה וזה ממש נכון, אין לי הסבר לכך.

תגובות