שלגוני תותים ושמנת לבנדר

בערך ברוב שאר העולם יש תותים בקיץ, אצלנו התות הוא פרי חורף, כלומר 2 ימי הגשם, הרוח ומיני הסערה שנקראים כאן חורף. מזל ששאר החורף שלנו הוא בעיקר קייצי, לא שזה מה שהיה מונע ממני להכין את השלגונים הללו מהרגע שראיתי את המתכון בבלוג cooking stoned ואם צריך אז גם לאכול אותם בזמן סערת שלגים מטורפת.


בקיצור כל ההקדמה הזו למעלה הייתה בעיקר תירוץ להשתמש בתבניות הארטיקים החדשות שלי, מתנת יום הולדת שלי לעצמי מלפני מספר חודשים אבל כמובן שניתן להכין אותם בכל תבנית ארטיקים שיש לכם.


השלגונים יצאו קרמיים להפליא עם טעם עדין של לבנדר, מנוקדים בחתיכות תותים טעימות ופשוט מושלמים בעיני.


שלגוני תותים ושמנת לבנדר (המקור כאן עם מעט שינויים והתאמות שלי)

המצרכים:
2 כוסות תותים חתוכים לרבעים
1/2 כוס סוכר
1/2 כוס חלב
1/2 כוס שמנת מתוקה 38%
1/2 כוס סוכר
2 גביעי (260 מ"ל) יוגורט יווני 7%
1 כף גדושה לבנדר

אופן ההכנה:
בסיר קטן מערבבים תותים עם חצי כוס סוכר.  מבשלים את התותים על אש בינונית-גבוהה 5-10 דקות תוך כדי ערבוב מדי פעם עד שהתותים והסוכר הופכים למעין ריבה והכמות מצטמצמת לכמות של כוס.
מניחים בצד עד לקירור מלא.
בינתיים בסיר קטן אחר מערבבים חלב, שמנת מתוקה, יתרת הסוכר ולבנדר.  מבשלים את התערובת על אש בינונית-נמוכה תוך כדי ערבוב עד שהסוכר נמס ועד לסף רתיחה.  מסירים מן האש ומניחים בצד כדי שתערובת השמנת תספוג את טעמי הלבנדר.
לאחר שתערובת השמנת מצטננת לטמפרטורת החדר מסננים אותה כדי להיפטר מן הלבנדר.
בקערה גדולה שמים יוגורט ומוסיפים את תערובת השמנת רבע כוס בכל פעם ומערבבים בין הוספה להוספה.  חשוב שהשמנת תהיה בטמפרטורת החדר אחרת היוגורט יחמיץ ויתקרש.
מכינים את תבניות הארטיק שיש לכם ולתוכן שופכים לסירוגין את תערובת השמנת ואת סירופ התותים ויוצרים שיוש (לא לערבב). מסדרים מקלות ארטיק בתוך כל תבנית ומעבירים למקפיא לעשר שעות לפחות להתייצב.






תגובות