עוגת ג'אנדויה ללא קמח

בפעם הראשונה שקבעתי יום אפיה משותף עם בלוגר אחר לקח לנו קרוב לשנה עד שהצלחנו להיפגש מהרגע שהחלטנו על כך.



את גיל ממבשל ואוכל יצא לי להכיר דרך פרויקט משותף ששנינו משתתפים בו ושמרנו על קשר בעיקר במרחב הוירטואלי, AKA פייסבוק, אינסטה ושות'.  הוא היה מספיק ספונטני לשתף פעולה ולזרום עם השיגעונות שלי וכך יצא שעברו שבועות ספורים בלבד מהרגע שהחלטנו להיפגש ועד שהמפגש בינינו יצא לפועל.
התמזל מזלי לארח את גיל ליום אפיהצחוקים וכיף משותף והאמינו לי, זה אכן היה מזלי, בין השאר כי הכיור שלי מעולם לא היה ריק כל כך ונקי כל כך מיד אחרי סשן אפייה שכזה, עד שמצאתי את עצמי מנסה לשכנע את גיל מדי פעם להפסיק לשטוף את הכלים שהצטברו בכיור.
גיל ידע בדיוק מה הוא רוצה להכין, אני תיארתי לו בערטילאיות מה אני רוצה לנסות ועל מה אני מתבססת.
בין שתי ארוחות מפוצצות שבהן האבסתי את גיל, למשחקים עם כל חיות הבית (אצל גיל יש תמונת בונוס של כלב חמוד) הצלחנו גם לאפות.
גיל הכין חיתוכיות בצק פריך עם חמאה חומה ותפוזי דם (לכו, מה זה לכו, רוצו לראות ולהכין), ותמך בי נפשית כשהעוגה שהכנתי יצאה מהתנור, וחברים, היה צורך בהרבה תמיכה נפשית.



בתיאוריה זה נשמע נהדר.
איזה פלופחשבתי לעצמי כשיצאה מהתנור.
אולי נזרוק אותה? אין סיכוי שאני מעלה את המתכון לבלוג.
לפחות תצלמי לפני שתעיפי אותה, תגישי אותה או מה שלא תחליטי לעשות איתה, הוא ניסה לשכנע אותי.  המראה הכפרי זה IN, הוא המשיך.
היא הובלה אחר כבוד להתייצבות במקרר, אולי היא תתעשת ותיראה לי קצת יותר טוב.
לאחר זמן מה במקרר ובילוי קצר במקפיא נגמרה לי הסבלנות (וגם האור הטבעי לצילום).
שמנת מתוקה הוקצפה לקצפת רכה, פידור קל של אבקת קקאו מעל והגברת צולמה.
היא קלה להכנה, היא לא חתיכה כמו איזו עוגת טורט יפיופה, היא מתסכלת, היא פוטוגנית והיא טעימה בטירוף.

כבר ציינתי שהמראה הכפרי זה הכי IN לעונה?



עוגת ג'אנדויה ללא קמח

המצרכים:
250 גרם חמאה
250 גרם מטבעות ג'אנדויה
100 מ"ל אספרסו חזק או קפה נמס חזק (עדיף מגורען)
4 ביצים בטמפרטורת החדר
150 גרם סוכר
1/4 כפית אבקת וניל
קורט מלח
לקצפת:
250 מ"ל (1 מיכל) שמנת מתוקה להקצפה
1 כף אבקת סוכר
מעט קקאו לעיטור

אופן ההכנה:
מרפדים תבנית מתפרקת בקוטר 24 ס"מ בנייר אפייה.
מחממים תנור ל-180 מעלות.
בסיר קטן על אש בינונית-נמוכה ממיסים חמאה וג'אנדויה תוך כדי ערבוב על מנת שהג'אנדויה לא תישרף.
כשהתערובת חלקה מוסיפים לה את האספרסו, מערבבים ומניחים כעשר דקות בצד לצינון.
בקערת מיקסר מקציפים ביצים, סוכר ואבקת וניל עד לקבלת תערובת בהירה ומאוד תפוחה, בערך 4-5 דקות.
מוסיפים את הג'אנדויה המומסת לביצים המוקצפות ומקפלים בזהירות (כדי לא לאבד מנפח הביצים המוקצפות) עד שהתערובת אחידה.
מוסיפים את המלח ומערבבים קלות לאיחוד.
מעבירים את בלילת העוגה לתבנית המוכנה.
אופים כ-40 דק' ואז מכבים את התנור ונותנים לעוגה להצטנן בתוכו.
מעבירים את העוגה לפחות לשלוש שעות להתייצבות במקרר.
לפני ההגשה מקציפים שמנת מתוקה לקצפת רכה.  מפזרים את הקצפת בתוך השקע שנוצר בעוגה.  זורים מעל מעט אבקת קקאו ומגישים.




הערות והארות:
# מה זה ג'אנדויה והיכן ניתן לקנות פירטתי בפוסט הזה.
# ניתן להחליף את אבקת הווניל בכפית תמצית וניל או 1/2 כפית מחית וניל.
# העוגה מאוד אבל מאוד תופחת במהלך האפייה ואז שוקעת וזה בסדר גמור, זה מה שאמור לקרות לה מאחר ואין בה קמח בכלל.
# חשוב מאוד לצנן את העוגה במקרר למשך כמה שעות כדי שתתייצב אחרת היא פשוט תתפרק לגמרי.  אם אתם ממש ממהרים אפשר לקצר תהליכים במקפיא כמו שפחתכם הנאמנה.
# מאוד רציתי לספר לכם כמה זמן העוגה נשמרת במקרר אבל לשמחתי או שאולי לצערי היא פשוט חוסלה תוך שעות.

תגובות

  1. נשמע ונראה מאוד טעים. יש לי עוגה דומה בלי קמח.

    השבמחק
  2. היה ממש כיף! :)
    חייב לקנות לי קצת ג'אנדויה ולהכין אותה לפסח, היא באמת טעימה ברמות על!

    השבמחק
  3. האמת, נראה ממש ממש שווה! עושה חשק לנסות, למרות ההפחדות שלך ;)

    השבמחק
  4. את צלמת על. פשוט הורסות התמונות שלך!

    השבמחק
  5. 1. הבלוגר האחר מרגיש נזוף :-(

    2. את אמיתית? העוגה מהממת.

    השבמחק
    תשובות
    1. 1. באמת שלא נזפתי :-)
      2. תודה יקירתי

      מחק

הוסף רשומת תגובה