סלסה של אננס ותות

אם תשאלו אותי איך אני אוהבת את הירקות שלי, התשובה החד משמעית תהיה כתוספות על פיצה בלבד. אז כשנאמר לנו שהמטלה השבועית בפרויקט פשוט לבשל של סלונה ודורות היא להכין סלט, התגובה הראשונית שלי הייתה אוי ואבוי, התגובה השנייה שלי הייתה רגע, בשום שלב לא הוזכר הצירוף סלט ירקות ומכאן, סלט פירות. ואם כבר אז רק מהפירות האהובים עליי, אננס ותות. במעמד זה, אני רוצה להודות לאלוהי הפינטרסט על ההשראה, מה הייתי עושה בלעדיך.
מומלץ בחום להגיש עם קוקטייל רענן ולדמיין שאתם משתזפים ליד שפת הים במקום לעמול לקראת שבת.
fruit 1
סלסה של אננס ותות עם צ'יפס טורטייה קינמון
לסלסה:
1 אננס גדול בשל חצוי לשניים לאורכו עם הגבעול
250 גרם תותים ללא הגבעולים
2 כפות מיץ אננס
1 כף דבש
1 טבלית ג'ינג'ר דורות מופשרת או כפית ג'ינג'ר טרי מגורר דק
חופן עלי נענע קצוצים דק
לצ'יפס טורטיה:
3 טורטיות גדולות מקמח מלא
40 גרם חמאה מומסת
3 כפות סוכר חום
1 כפית קינמון טחון

מחממים תנור ל-200 מעלות.
על תבנית מרופדת נייר אפיה פורסים את הטורטיות. מושחים כל טורטייה בחמאה מומסת ומעליה מפזרים סוכר חום שעורבב עם קינמון טחון.
בעזרת גלגלת פיצה חותכים את הטורטיות למשולשים, מרווחים מעט בין משולשי הטורטייה ואופים 7-9 דקות עד שהטורטיות משחימות. מצננים עד להגשה.
בינתיים מכינים את הסלסה.
מרוקנים את תוכנו של חצי אננס בזהירות בעזרת סכין וכף (בזהירות), שומרים את מיץ האננס שמתקבל תוך כדי הריקון לרוטב. נפטרים מהליבה הקשה וחותכים את בשר האננס של שני החצאים לקוביות קטנות. חותכים את התותים לקוביות קטנות ומעבירים לקערה.
מכינים את הרוטב. בצלוחית קטנה מערבבים 2 כפות מיץ אננס, כף דבש וטבלית ג'ינג'ר מופשרת. שופכים את הרוטב על הפירות החתוכים, מוסיפים את הנענע הקצוצה ומערבבים. מעבירים את הסלסה לחצי האננס המרוקן ומגישים עם צ'יפס טורטייה בצד.
fruit 2

תגובות